Hittebestendig - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bianca - WaarBenJij.nu Hittebestendig - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bianca - WaarBenJij.nu

Hittebestendig

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

27 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Wat was ik blij toen ik dat vliegtuig uitstapte. Negen uren vliegen leek wel achttien uren te duren. Oke, deels kan dat te maken hebben gehad met dat de tv mij de vorige avond afleveringen air crash investigation had laten zien. Toen ik eindelijk het vliegtuig uitstapte en de warme wind voelde dacht ik: Ai ai lekker mang dat weer!

Ik werd warm ontvangen door mijn lieftallige familie. Mijn tante en oom (en lief nichtje Shana natuurlijk) hebben mij en studiegenootje Saied opgehaald van Zanderij. Diezelfde avond kwam ik aan bij mijn appartement (lees: droom studentenwoning), hier ben ik omringd door gezelligheid en eten. Foto's zijn bijgevoegd zodat jullie jaloers kunnen worden. Een niet onbelangrijk gegeven is dat mijn studentenwoning zich achter op het perceel van Warung Pawiro bevindt. Voor degenen die niet weten wat het is, het is geen sportschool.

We zijn nu een week verder en heb al het een en ander geproefd uh ik bedoel meegemaakt. Ik ben meegegaan naar de jampanesie (javaanse) en omoe (chinese) markt, heb de omgeving verkend, meegedaan met de fietstour (per auto), verdere familie bezocht, de malls en de Pawiro-keuken. Sopropro, nasi kip en natuurlijk baka bana's kon ik bij de laatste bestemming vinden en dat maakte mij erg gelukkig. (foto's zijn bijgevoegd om zelfde voorgaande reden). Hoewel ik niet kan garanderen dat ik niet 5 a 6 kilo aankom deze maanden, probeer ik wel wekelijks te trimmen. Vlak in de buurt is een trimbaan gelegen waar velen samenkomen om te trimmen (nederlands :hardlopen) (surinaams :wandelen).

Naast de mooie belevenissen was er wel een knelpunt. Mijn stageplek ia namelijk een heel eind van mijn surinaamse thuisfront verwijderd. Gelukkig is dit Su en zijn er in de familie contacten met wie ik toch nog mee kon rijden vanuit Blauwgrond naar Paramaribo zuid. Afgelopen maandag was mijn eerste werkdag. 5 uur op 6 uur weg 7 uur beginnen. Werktijden bij de overheid zijn van 07:00-15:00. Deze eerste week valt het best tegen, maar daar zal wel verandering in komen. Qua werksfeer: Ik kreeg de indruk dat er een aantal harde werkers en een aantal minder bekwaam personeel is. Duidelijk is wel dat het zeker bij overheidsinstelling erg bureaucratisch is. Ik heb pas twee stagedagen achter de rug, dus verdere avonturen op de werkvloer zullen later worden verteld. Helaas heb ik de verjaardag van mn lieve moeder de 25e en mn vriend de 24e gemist. Maar alsnog voor hun verjari een Hiep hiep hoeree!

Nu heb ik vandaag aan mijn stagebegeleidster op locatie (de onderdirectrice van het ministerie) gevraagd of ik mee het veld op kan gaan. Dus ik vertrek volgende week maandag naar west paramaribo om onderzoek te doen. Iets waar ik nu zeker naar uit kijk :)

Al met al het welkom was zowel letterlijk als figuurlijk warm. En ik geniet ervan!

Bye lieve patata- vrienden en familie, tot snel weer!

Lo Bi






  • 01 Maart 2014 - 17:31

    Nadine Krommedijk:

    Heey Bianca,

    Ik kan me héél goed voorstellen dat je opgelucht was toen je het vliegtuig uitstapte...super fijn dat je goed en veilig bent aangekomen!!

    Goed om te lezen dat je omringd bent door familie en lekker eten en dan dat heerlijke weer dat je hebt! Ben jaloers hoor haha. Zo houdt je het wel vol daar toch?!

    Heel veel succes en plezier tijdens je stage onderzoek in west Paramaribo en ik blijf je reisverhalen volgen:)

    Groetjes, Nadine

  • 03 Maart 2014 - 12:56

    Bianca:

    Heey nadien,

    Ja ik houdt het zeker vol hier, ga er ook veel op uit zowel doordeweeks als in het weekend,
    Vandaag begin ik met het veldwerk, en daar zal ik binnekort o.a. weer een blog over schrijven


    Dankje voor je berichtje!

    Liefs

  • 03 Maart 2014 - 14:55

    Tjh De Bats:

    Bianca, Leuk te lezen, dat je goed bent aangekomen, goed ontvangen en interessante dingen hebt mogen beleven. Ga zo door, succes met jouw stage en nog veel plezier. Stuur maar nog meer mooie foto's of video's. Groeten, Opa.

  • 05 Maart 2014 - 15:13

    Pa:

    Alles Ok ? Voel jij je alSurinamer? ik en vooral benieuwd. Naar jeStageplek

  • 12 Maart 2014 - 12:37

    Bi:

    Hallo opa en papa danku wel

    Bedankt, plezier zal ik zeker beleven! Ja maar pap als ik ga vertellen dat ik in suriname wil blijven wonen wordt mam weer zo ongerust. haha
    In het volgende verslag staat meer over de stage en ik zal vandaag nog meer fotos toevoegen!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

The adventures of Bi abroad

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 3395

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 05 Augustus 2014

Stagelopen, Paramaribo

Landen bezocht: